Skip to this view's content

ΠΛΗ-0, Βασικές και Θεμελιώδεις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών meaeX

Η εγγραφή είναι κλειστή

Σχετικά με το μάθημα

Η πληροφορική έχει εισχωρήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό στην καθημερινότητά μας και βελτιώνει πολλούς τομείς της ζωής μας. Ο στόχος της είναι να απαλλάξει τον άνθρωπο από ανιαρές, επαναλαμβανόμενες, ψυχοφθόρες εργασίες, ενώ παράλληλα εξελίσσεται ραγδαία. Επομένως, η πληροφορική κρίνεται απαραίτητη σε πολλές δραστηριότητες της σύγχρονης κοινωνίας, ενώ οι περισσότεροι επαγγελματικοί και επιστημονικοί τομείς επηρεάζονται ή απαιτούν τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών. Το ΕΑΠ διαθέτοντας στα προγράμματα σπουδών του μαθήματα πληροφορικής, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα, μέσω της Μονάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης, το οποίο θα παρουσιάζει τις «Βασικές και Θεμελιώδεις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών». Συγκεκριμένα ο σκοπός του μαθήματος είναι να περιγράψει τον σύγχρονο κόσμο των υπολογιστών, αναλύοντας σχετικές έννοιες και τεχνικές. Για τις ανάγκες του συγκεκριμένου MOOC η ΜΕΑΕ συνεργάστηκε με καθηγητές-συμβούλους του ΕΑΠ, οι οποίοι με την εμπειρία τους συνέβαλαν στην ανάπτυξη κατάλληλου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Το MOOC για τις «Βασικές και Θεμελιώδεις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών» προορίζεται κυρίως για όσους ενδιαφερόμενους επιθυμούν να αποκτήσουν γενικές γνώσεις που αφορούν στη διαχείριση πληροφοριών, καθώς και στη δομή, λειτουργία, χρήση και τις εφαρμογές των υπολογιστών, χωρίς να προϋποθέτει ειδικές γνώσεις πληροφορικής. Ο στόχος των καθηγητών-συμβούλων που επιμελούνται το υλικό του μαθήματος είναι η χρήση κατάλληλου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, που έχει προκύψει μέσα από την εμπειρία διεξαγωγής μαθημάτων για το πρόγραμμα σπουδών του ΕΑΠ. Το υλικό αυτό δίνεται σε απλή και κατανοητή μορφή με σκοπό να βοηθήσει τον εκπαιδευόμενο να αποκτήσει βασικές γνώσεις για τις έννοιες, τα μέσα και τις τεχνικές της επιστήμης της πληροφορικής καθώς και να έρθει σε επαφή με τις αρχές ανάπτυξης προγραμμάτων. Αναμένουμε τη συμμετοχή σας στο συγκεκριμένο Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα και ελπίζουμε να αποτελέσει το κατάλληλο περιβάλλον για την εισαγωγή σας στον κόσμο της πληροφορικής.

Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενες γνώσεις προκειμένου να παρακολουθήσει κάποιος το συγκεκριμένο μάθημα.

Ομάδα συντελεστών

Xenos

Δημήτρης Καλλές

Διευθυντής του Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής

Ο Δημήτρης Καλλές είναι Επίκουρος Καθηγητής στο ΕΑΠ και, επιπλέον, είναι ο Συντονιστής της ΠΛΗ31 (Τεχνητή Νοημοσύνη-Εφαρμογές). Έχει εργαστεί ως μέλος ΣΕΠ στην ΠΛΗ31 και στις ΠΛΗ10, ΠΛΗ11 και έχει επιβλέψει αρκετές διπλωματικές εργασίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του ΕΑΠ "Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στα Πληροφοριακά Συστήματα" αλλά και αρκετές πτυχιακές εργασίες στα πλαίσια της ΠΛΗ40. Έχει συμμετάσχει σε εργασίες ανάπτυξης και κριτικής ανάγνωσης υλικού για εξ απόστασης σπουδές και έχει μεγάλη εμπειρία στην εκπαιδευτική αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.


Vogiatzis

Μιχάλης Ξένος

Διευθυντής του Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής και Συντονιστής Θεματικών Ενοτήτων έως το 2016

Ο Δρ. Μιχάλης Ξένος είναι μέλος ΔΕΠ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου από το 2000 (Λέκτορας, Επίκουρος Καθηγητής, Αναπληρωτής Καθηγητής και σήμερα Καθηγητής). Έχει διατελέσει Διευθυντής (2009-2011) στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών της Πληροφορικής. Διετέλεσε Διευθυντής της Μονάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης, Διευθυντής της Ερευνητικής Ομάδας Ποιότητας Λογισμικού και Διευθυντής του Εργαστήριου Ποιότητας Λογισμικού.


Kalles

Γιάννης Βογιατζής

Εισηγητής εκπαιδευτικού υλικού

Ο Ιωάννης Βογιατζής είναι Επίκουρος Καθηγητής στο ΤΕΙ Αθήνας, μέλος ΣΕΠ στην ΠΛΗ10 του ΕΑΠ και έχει επιβλέψει διπλωματικές εργασίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του ΕΑΠ "Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στα Πληροφοριακά Συστήματα".

Georgiadis

Χρήστος Γεωργιάδης

Εισηγητής εκπαιδευτικού υλικού

Ο Χρήστος Γεωργιάδης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στο τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής. Έχει μακροχρόνια συνεργασία με το ΕΑΠ: εργάζεται ως μέλος ΣΕΠ στην ΠΛΗ10 ενώ έχει εργαστεί και ως Συντονιστής στη ΣΔΥ61 (Συστήματα Κινητού Υπολογισμού). Έχει επιβλέψει αρκετές διπλωματικές εργασίες στα μεταπτυχιακά προγράμματα του ΕΑΠ "Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στα Πληροφοριακά Συστήματα" και "Τεχνολογία Υλικού και Λογισμικού: Σχεδίαση και Ανάπτυξη Διάχυτων Συστημάτων Υπολογισμού".

Dimakopoulos

Βασίλης Δημακόπουλος

Εισηγητής εκπαιδευτικού υλικού

Ο Βασίλειος Δημακόπουλος είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Συνεργάζεται με το ΕΑΠ, ως μέλος ΣΕΠ στο Πρόγραμμα Σπουδών "Πληροφορική". Από το 2008 μέχρι το 2011 ήταν ΣΕΠ στην ενότητα ΠΛΗ11, ενώ από το 2011 μέχρι σήμερα συμμετέχει ως μέλος ΣΕΠ στην ενότητα ΠΛΗ10.

Koutsonikos

Γιάννης Κουτσονίκος

Εισηγητής εκπαιδευτικού υλικού

Ο Κουτσονίκος Ιωάννης είναι Επίκουρος Καθηγητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας και μέλος ΣΕΠ της Θεματικής Ενότητας ΠΛΗ-10 - «Εισαγωγή στην Πληροφορική», στην οποία έχει και το ρόλο του Βοηθού Συντονιστή. Διαθέτει πολυετή εμπειρία (άνω των 15 ετών) στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τόσο ως μέλος ΣΕΠ όσο και στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Kydros

Δημήτρης Κύδρος

Εισηγητής εκπαιδευτικού υλικού

Ο Δημήτρης Κύδρος είναι Επίκουρος Καθηγητής στο ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας. Είναι επίσης μέλος ΣΕΠ στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ενώ για αρκετά ακαδημαϊκά έτη συμμετέχει στη Θεματική Ενότητα ΠΛΗ10 (Εισαγωγή στην Πληροφορική).

Kotsiantis

Σωτήρης Κωτσιαντής

Εισηγητής εκπαιδευτικού υλικού

Ο Σωτήρης Κωτσιαντής είναι Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Είναι ΣΕΠ στην ΠΛΗ10 και έχει επιβλέψει πτυχιακές εργασίες στα πλαίσια της ΠΛΗ40 και διπλωματικές εργασίες στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του ΕΑΠ "Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στα Πληροφοριακά Συστήματα".

Manis

Γιώργος Μανής

Εισηγητής εκπαιδευτικού υλικού

Ο Γιώργος Μανής είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Εργάζεται περισσότερα από 15 χρόνια ως ΣΕΠ στο ΕΑΠ, υπηρετώντας στη θεματική ενότητα ΠΛΗ10.

Pierrakeas

Χρήστος Πιερρακέας

Εισηγητής εκπαιδευτικού υλικού

Ο Χρήστος Πιερρακέας είναι Καθηγητής Εφαρμογών με αντικείμενο τον Σχεδιασμό, Ανάλυση και Ανάπτυξη Τεχνολογιών Πληροφορικής, στο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Ελλάδας. Είναι από 16ετίας Καθηγητής / Σύμβουλος (ΣΕΠ) στη ΠΛΗ10 (Εισαγωγή στη Πληροφορική) και έχει συμμετάσχει σε όλες τις δράσεις ανάπτυξης (ψηφιακού) εκπαιδευτικού υλικού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.

Tsiatsos

Θρασύβουλος Τσιάτσος

Εισηγητής εκπαιδευτικού υλικού

Ο Θρασύβουλος Τσιάτσος διατελεί Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μέλος του Εργαστηρίου Πολυμέσων του ίδιου Τμήματος. Είναι Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΣΕΠ) στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) στην Θεματική Ενότητα ΠΛΗ10.


Patriarheas

Κυριάκος Πατριαρχέας

Κριτικός αναγνώστης υλικού

Ο Δρ. Κυριάκος Πατριαρχέας είναι ΣΕΠ στην θεματική ενότητα ΠΛΗ10 της σχολής Θετικών Επιστημών & Τεχνολογίας του ΕΑΠ, έχει ασχοληθεί ερευνητικά με το πεδίο της εκπαίδευσης από απόσταση και έχει μεγάλη εμπειρία στην εκπαιδευτική αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.


Sideris

Δημήτρης Σιδέρης

Τεχνικός συνεργάτης ανάπτυξης MOOC

Ο Δημήτρης Σιδέρης είναι επιστημονικός συνεργάτης της Μονάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης (ΜΕΑΕ) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, η οποία παρέχει το παρόν μάθημα, και υπεύθυνος για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη Μαζικών Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων.


Sideris

Ιλόνα-Ελευθερία Ουασίτσα

Συνεργάτης Σχεδιασμού και Ανάπτυξης MOOC

Η Ιλόνα είναι επιστημονική συνεργάτης της Μονάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης (ΜΕΑΕ) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, η οποία παρέχει το παρόν μάθημα, και υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη Μαζικών Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων.

Συχνές Ερωτήσεις

Πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να παρακολουθήσω το μάθημα;

Το μάθημα χωρίζεται σε 6 ενότητες και την Εισαγωγή. Ο προτεινόμενος χρόνος μελέτης, είναι μια ενότητα ανά βδομάδα, με ενασχόληση περίπου 4-5 ωρών ανά βδομάδα. Από την προαναφερόμενη εκτίμηση εξαιρείται η εισαγωγή, στην οποία προτείνεται να αφιερώσει κανείς περίπου 2 ώρες, πραγματοποιώντας γενικότερα πλοήγηση και στο σύνολο των πρόσθετων καρτελών, καθώς και η τελευταία ενότητα "Αρχές Προγραμματισμού", στην οποία προτείνεται να αφιερώσει κανείς 2 εβδομάδες (3-4 ώρες ανά εβδομάδα αντίστοιχα).

Πώς μπορώ να διατυπώσω απορίες και σχόλια για το μάθημα;

Για οποιαδήποτε συζήτηση θελήσεις να ξεκινήσεις μπορείς να χρησιμοποιήσεις το φόρουμ του μαθήματος. Ο υπεύθυνος εκπαιδευτής ή το βοηθητικό εκπαιδευτικό προσωπικό παρακολουθεί και συμμετέχει όπου χρειαστεί.

  1. Κωδικός Μαθήματος

  2. Έναρξη Μαθήματος

    01/07/2019
  3. Λήξη Μαθήματος

    30/09/2019
  4. Εβδομαδιαίες Ώρες

    4-5